Edullisia tapoja markkinoida yritystäsi – osa 1

 Oletko aloittamassa yritystä, mutta sinulla ei ole ylimääräisiä varoja uuden yrityksesi markkinoimiseen tai etsitkö kenties tapoja venyttää markkinointibudjettia? Yrityksen markkinointi ei tarvitse maksaa maltaita. Tässä artikkelisarjassa tarjoamme vinkkejä miten voit edistää liiketoimintaasi ja mainostaa tehokkaasti edullisesti.

Suunnittele

Tuhlaat paljon aikaa ja rahaa, jos yrität markkinoida yritystäsi määrittämättä markkinointistrategiaa. Aloita tunnistamalla, ketkä ovat parhaita mahdollisia asiakkaitasi, ja sitten selvitä, mikä on paras tapa tavoittaa heidät. Ole mahdollisimman tarkka. Onko tavoittelemasi yrityksen päätöksentekijä yrityksen varatoimitusjohtaja, henkilöstöjohtaja tai 37-vuotias työssä käyvä äiti? Löydätkö heidät Twitterissä, Google Plussasta, Pinterestistä, Facebookista, YouTubesta tai Instagramista? Entä henkilökohtainen verkostoituminen paikallisissa yritysten kokouksissa? Löydätkö ihmisiä niissä kokouksissa, jotka ovat todennäköisiä mahdollisia asiakkaita tai jotka tietävät ja voisivat suositella sinulle mahdollisia asiakkaita? Entä mainostaminen? Ovatko asiakkaat etsimässä tuotteitasi Googlessa vai Bingissä? Etsivätkö he kuponkeja sanomalehdistä? Haluatko aloittaa yrityksesi mainostamisen kun asiakkaiden osto sykli on alkamassa vai vasta kun he ovat valmiita vetämään luottokorttinsa esille ja tekemään ostoksen? Kirjoita vastauksesi ylös ja palaa niihin ennen kuin aloitat uuden markkinointitaktiikan. Voit käyttää markkinointisuunnitelman laskentataulukkoa avuksi kun keräät näitä tietoja itsellesi.

Jos sinulla ei vielä ole nettisivuja, luo sellaiset

Toimiva verkkosivusto on tärkeä markkinointityökalu. Riippuen siitä, mitä myyt, nettisivusi toimivat myynninedistäjänä, online-esitteenä, luettelona ja tietolähteenä potentiaalisille asiakkaille. Jos sinulla ei ole varaa palkata joku suunnittelemaan sinulle verkkosivuja tyhjästä, käytä valmiita verkkosivujen rakennusohjelmia, kuten wixiä, squarespacea tai Weeblyä. Nämä ohjelmat tarjoavat valmiita malleja ja teemoja, joiden avulla on helppo luoda verkkosivut itse.

Aseta yrityksesi hakukoneiden paikallisiin hakemistoihin

Google ja Bing tarjoavat ilmaisen paikan hakemistossa paikallisille yrityksille. Jos haluat saada paikan Googlen hakemistossa, siirry Google My Businessiin. Jos haluat saada paikan Bingin hakemistossa, siirry Bing Places for Businesseen. Yahoo veloittaa paikallisista listoista, mutta yrityksesi näkyy monissa muissakin paikoissa, kuin vain Yahoossa, jos ostat heidän palvelun. Palvelu, nimeltään Yahoo Localworks, maksaa 29,99 dollaria kuukaudessa ja sinun yrityksesi näkyy 50 hakemistossa, kuten Yahoo Localissa, Yelpissä, WhitePagesillä, Bingissä, Mapquestissä ja muissa. Tämän etu on se, että sinulla on yksi paikka, johon sinun tarvitsee syöttää tietosi, jolloin hakemistojen ylläpitäminen on helppoa ja tiedot ovat johdonmukaisia kaikkialla.

Käyntikortit

Jos olet vasta aloittamassa ja sinulla ei ole käyntikorttia ja yritystarvikkeita, tee ja tilaa ne heti. Käyntikortti, kirjelomake ja kirjekuori kertovat mahdollisille asiakkaille, että olet ammattilainen, joka ottaa yrityksesi vakavasti. Muista lisätä verkkosivustosi osoite käyntikorttiisi, kirjelomakkeisiin ja esitteisiin. Sisällytä myös linkki tärkeimpään sosiaalisen median profiilisi, jos mahdollista. Annan käyntikortteja kaikille, jotka voivat auttaa sinua uusien asiakkaiden etsimisessä. Soita ystäville ja sukulaisille ja kerro heille, että olet aloittanut yrityksen. Käy heidän luonaan ja jätä heille pieni nippu käyntikortteja, joita he voivat jakaa ystävilleen ja tuttavilleen.

Käyntikortit

Luo yritysprofiili tai -sivu sosiaalisen median sivustoille

Sosiaalinen media auttaa yrityksesi näkyvyyden luomisessa ja voi toimia jopa asiakaspalvelutyökaluna, joten luo profiili yrityksellesi sivustoilla kuten LinkedIn, Facebook, Google Plus, Twitter ja Pinterest. Varmista, että yrityksesi profiili sisältää hyvän kuvauksen, avainsanat ja linkin verkkosivustoosi. Etsi ryhmiä tai keskusteluja, jotka puhuvat tuotteistasi tai palveluistasi ja osallistu keskusteluihin, mutta älä roskaa niitä jatkuvilla mainoksilla.

Käytä uutiskirjepalvelua

Lähetä sähköpostiuutiskirje ja / tai myynninedistämistarjouksia asiakkaille ja kontakteillesi. Varmista, että pyydät lupaa lähettää sähköpostia ennen kuin lisäät henkilön sähköpostiosoitteen listallesi. Yksi hyvä tapa rakentaa luvallinen sähköpostilista on lahjoittaa jotain. Se voisi olla ilmainen ekirja, tai jopa ilmainen vinkkilista, miten tehdä jotain, joka liittyy yritykseesi. Jos olet esim. terveysvalmentaja, voit tarjota ihmisille, jotka liittyvät uutiskirjelistallesi, vinkkilehtisen jossa on ’10 helppoa tapaa laihtua ilman dieettiä’. Jos sinulla ei ole mitään annettavaa, yritä tarjota alennuksia tuotteista tai palveluista kannustimena. Sähköpostipalvelu, kuten Constant Contact, tekee listan hallinnoinnista helppoa ja auttaa sinua luomaan ammattimaisia uutiskirjeitä.

Käytä uutiskirjepalvelua