Vinkkejä kuinka markkinointi sosiaalisessa mediassa voi kasvattaa liiketoimintaasi – osa 2

Jos olet yrityksen omistaja mutta et vielä ole hyödynnä sosiaalista mediaa markkinointityökaluna, tässä artikkelisarjassa kerromme miksi sinun kannattaisi aloittaa. Sosiaalinen media on erittäin hyödyllinen työkalu, etenkin pienille yrityksille. Markkinointi sosiaalisessa mediassa on huomattavasti edullisempaa kuin muissa medioissa, parhaassa tapauksessa se on jopa täysin ilmaista. Tässä lista muita syitä, miksi yritysten läsnäolo sosiaalisessa mediassa kannattaa.

Sosiaalinen media kannustaa kaksisuuntaista viestintää

Sosiaalinen media antaa sinulle mahdollisuuden oppia lisää yleisöstäsi ja asiakaskunnastasi, heidän kiinnostuksen kohteistaan ja tarpeistaan sekä kerätä palautetta. Pyydä asiakkaita jakamaan ajatuksiaan, kysymyksiään ja ideoitaan jotta voit tutustua heihin paremmin. Voit vastata heidän tiedusteluihin paljon nopeammin, ilman että sinun tarvitsee nostaa luuria tai olla huolissasi siitä, ettei asiakas näe vastaustasi sähköpostien seasta.

Sosiaalinen media antaa sinun jakaa paljon yrityksestäsi

Sosiaalisen median sivustoista on tulossa kuluttajien ensisijainen reitti oppia lisää yrityksestä. Tämä johtuu siitä, että nämä sivustot antavat yrityksille mahdollisuuden tarjota ajan tasalla olevia tietoja tuotteista, palveluista tai tulevista tapahtumista. Myös monet sosiaalisen median sivustoista ja profiileista voidaan julkistaa, joten ne voidaan indeksoida hakukoneilla. Yksi tapa lisää varmistaa että yrityksesi tai organisaatiosi tulee haussa vastaukseksi, kun joku etsii ratkaisua ongelmaan.

Sosiaalinen media on täydellinen asiakaspalveluun

Erinomaisen asiakaspalvelun tarjoaminen on todennäköisesti jo pienyritysten ensisijainen tavoite. Mutta sosiaalisen median kaksisuuntaisen viestinnän ansiosta se tarjoaa myös ainutlaatuisen tilaisuuden kasvattaa asiakaspalvelua ja tarjota välittömän tyydytyksen kohdeyleisölle. Näin voit näyttää, kuinka paljon välität ikimuistoisen kokemuksen luomisesta asiakkaillesi ja varmistat, että yksikään asiakastiedustelu ei jää huomaamatta. Seuraamalla sosiaalista mediaa asiakaspalautteen saamiseen ja tarjoamalla vastauksia, voit tehdä todellista liiketoiminnallista tulosta. Yritykset, jotka sitoutuvat asiakaspalveluun sosiaalisen median  kautta, ansaitsevat 20 – 40 prosenttia enemmän tuloja asiakasta kohti, kertoo Bain and Company.

Sosiaalinen media on täydellinen asiakaspalveluun

Sosiaalinen media voi vaikuttaa sähköpostimarkkinointiisi

Sosiaalinen media on täysin muuttanut peliä, kun on kyse siitä, kuinka pienyritysten ajattelevat sähköpostimarkkinoinnista. Sähköpostiviestin jakaminen sosiaalisiin verkostoihisi voi avata sisällön jopa kokonaan uudelle yleisölle ja luoda haluamasi kuhinan. Tämän lisäksi voit myös käyttää Facebook-sivustoja houkuttelemaan lisää lukijoita sisällyttämällä ‘liitä minut postituslistaan’ -linkin sivuillesi. Nämä kaksi tehokasta työkalua ovat yhdessä muuttaneet markkinointimaisemaa ja ovat todella tasoittaneet pienyritysten toimintaedellytykset, jotka yrittävät paremmin muodostaa yhteyden nykyisiin asiakkaisiin ja tavoittaa uusia kontakteja.

Sosiaalinen media on kaikkialla

 

Nykyään yli puolet kaikista amerikkalaisista on älypuhelinten käyttäjiä, ja yhä useammat yritykset tarjoavat mobiiliystävällisiä kokemuksia. Mobiili toiminnan lisääntyvällä läsnäololla jokapäiväisessä elämässämme on valtava hyöty pienille yrityksille. Useimmat suuret sosiaaliset verkostot, kuten Facebook, Twitter, Pinterest ja Instagram, tarjoavat ilmaisia mobiilisovelluksia, joiden avulla yrityksen omistajat voivat hallita SoMe läsnäoloaan missä ja milloin vain. Vielä tärkeämpää on, että nämä sovellukset antavat asiakkaiden olla yhteydessä suosikkisivustoihinsa missä vain. Nämä käyttäjät eivät vain jaa päivityksiä omasta elämästään, vaan he myös etsivät yrityksiä, tuotteita ja palveluita ja tapaa olla yhteydessä brändeihin sosiaalisten kanaviensa kautta. Olemalla läsnä sosiaalisessa mediassa, joka on käytettävissä mobiililaitteilla, voi parantaa asiakkaiden mahdollisuuksia löytää yrityksesi, kun he etsivät ruokapaikkaa tai tiettyä tuotetta, kun he ovat liikkeellä.

Sosiaalinen media on kaikkialla

Älä jää sivustakatsojaksi!

Katso, miten sosiaalisen median markkinointi voi toimia yrityksesi kannalta. Tutustu Social Media Quickstarter -ohjelmaan oppiaksesi käyttämään tärkeimpiä sosiaalisen median verkostoja markkinoinnissasi perin pohjin. Oletko huolissasi ettei sinulla ole aikaa aloittaa tai et tiedä tarkalleen miten markkinoida sosiaalisessa mediassa saadaksesi parhaimman hyödyn? Ei hätää, tarkastele tämän sivun muita artikkeleita, niissä sukellamme syvemmälle eri tapoihin markkinoida sosiaalisessa mediassa ja kuinka sen voi tehdä helposti ja nopeasti muiden töiden ohella.