Youtuben Adsense-tilin käyttö

Yritykset käyttävät huomattavia summia Internet-mainontaan, etenkin Google Adsensen kaltaisille alustoille.

Vaikka Google pitää paikkansa, loput menee verkkosivustojen omistajille, jotka sijoittavat Adsense-mainoksia verkkosivuilleen ja blogeihinsa. Alexan mukaan suurin verkkosivusto kaikista on Google itse. Toiseksi suurin sivusto (huhtikuusta 2019 lähtien) on YouTube. Joten ei ole yllättävää, että YouTube on erittäin tärkeä Googlelle AdSense-tulojen suhteen. On tietenkin muistettava, että Google omistaa YouTubeen, kaksinkertaistaen sen merkityksen mainosalustana. Mahdollisesti tästä syystä Googlella on erilaiset AdSense-säännöt YouTubessa verrattuna AdSenseen muilla videoalustoilla.

Monet YouTubettajat haluavat parantaa fanien sitoutumista ja ansaita rahaa. Rahan ansaitseminen on iso aihe, koska menestyvä tekeminen antaa tekijälle mahdollisuuden muuttaa intohimonsa työksi. Ansaitaksesi rahaa mainonnasta, tekijän ei tarvitse vain täyttää vähimmäisvaatimuksia, vaan myös ajatella sisällön onnistumista mittaamalla näkemyksiä, eikä muita tekijöitä, kuten katsojan tyytyväisyyttä.

Puhuimme monien YouTuben-jäsenten kanssa oppia siitä, mikä toimi ja mikä ei toiminut heidän kannalta kanavien kasvattamisen ja ansaitsemisen kannalta. Jos et halua mainostaa, et voi ansaita rahaa YouTuben kautta. Ellet ole Pewdiepie (yli 78 miljoonaa tilaajaa) tai Dude Perfect (yli 37 miljoonaa tilaajaa), sinulla voi olla vaikea aika yrittää ansaita rahaa pelkästään mainonnan avulla; loppujen lopuksi YouTube ottaa 45% joku ansaitsemastaan mainostulosta. Mutta älä huolestu, mainonta ei ole ainoa tapa ansaita rahaa YouTube-videoitasi vuonna 2019.

AdSensen käyttö YouTuben kanssa

AdSense

Käsittelemme usein AdSense-sivustojen optimointia, joten opettelimme, miten AdSense yhdistetään YouTubeen. AdSense ja YouTube kuuluvat Googlelle (= Alphabet Inc.), joten integrointi on melko helppoa. YouTube-kanavallesi on asetettu vaatimuksia. Tällä hetkellä heillä on seuraavat kriteerit: 4 000 tuntia viimeisen 12 kuukauden aikana ja vähintään 1000 tilaajaa kanavalla. Nämä ehdot saattavat muuttua. Kannattaa tarkistaa kriteerit vielä tarkemmin.

YouTube-videoidesi ansaitsemiseen mainoksilla tarvitaan myös AdSense-tili. Voit luoda sellaisen nopeasti itselllesi tai yrityksellesi. Löydät kaikki muut tarvittavat vaiheet ja ehdot YouTube-tilisi Kaupallistaminen-välilehdeltä. Koska tämän artikkelin tarkoituksena on vastata kysymykseen siitä, kuinka käyttää aiemmin YouTubeen käytettyä AdSense-tiliä vain uuden verkkosivuston kanssa, emme ole syventyneet YouTube-tilin luomisen yksityiskohtiin.On yksi tärkeä asia, joka sinun on ymmärrettävä AdSense-ohjelmasta YouTubessa: Tällainen AdSense on ns. Isännöity AdSense-tili. Tällainen tilityyppi toimii vain yhdistetyllä sivulla (esim. Youtube.com). On olemassa muun tyyppisiä isännöitäviä AdSense-tilejä, kuten blogger.com, mutta se ei kata omalla verkkotunnuksellasi näkyviä mainoksia. Kirjoita WordPress-verkkosivustollesi URL-osoite ja asenna lisämainokset.

Lisää verkkotunnuksesi AdSense-tilille, jota käytetään verkkosivustoissa. Kun olet määrittänyt AdSense-tilisi isännöidyksi tiliksi YouTube-mainoksille, sinun tulee silti hankkia ei-ylläpidetty tili verkkosivustollesi. Sinun ei tarvitse hankkia uutta tiliä. Lisää vain verkkosivustosi AdSense-tilille.

Noudata näitä vaiheita:

1. Kirjaudu AdSense-tiliisi;

2. Napsauta navigoinnissa Mainokset;

3. Napsauta Muut tuotteet;

4. Napsauta Päivitä nyt ja täytä lomake;

5. Ota vahvistus- ja automaattimainoskoodi käyttöön sivustossasi. Voit seurata WordPressiä vain tämän oppaan avulla;

6. AdSense tutkii sivustoasi, mikä voi viedä muutaman päivän. Varmista, että noudatat heidän sisältöohjeita ja ohjelmasääntöjä. Erityisen huomionarvoista on, että sivustollasi on jo pari viestiä.

Älä ole huolissasi seurauksista YouTube-tuloillesi, jos verkkosivustosi AdSense-tiliäsi ei hyväksytä. Tilinlaajuista rangaistusta ei ole, ellet riko vakavia AdSense-sääntöjä. Laajenna vain blogisi sisältöä ja seuraa ohjelmakäytäntöjä. Kun olet tehnyt nämä kaikki yllä mainitut vaiheet ja YouTube on hyväksynyt kaupallistamisen, ole kiireinen videoiden mainostamisen ja ylipäätään mainostamisen suhteen. Sinun on luotava suuri kokoelma hyvin mainostettuja videoita, jotta voit alkaa tuottaa kohtuullista tulotasoa.